Oprava defektu bez zvedáku

Při jedné z výprav do Mexika jsme při přejíždění hor na kamenité cestě prorazili pneumatiku. Celkem běžná věc při těchto výpravách. Problém nastal, když jsme za pomoci zvedáku chtěli auto nadzvednout.

Při přejímce auta jsme si nezkontrolovali funkčnost zvedáku a až v „akci“ jsme zjistili, že je stržený závit.

Vesměs se pohybujeme v místech dost vzdálených od civilizace a i v tomto případě jsme nemohli spoléhat na cizí pomoc.

V okolí byly nějaké větší keře, ale kapesním nožem nebyla šance dřevo uříznout a stejně bychom si moc nepomohli, větve byly hodně poddajné.

Po různých pokusech, jak defekt bez zvedáku opravit, jsme problém nakonec vyřešili tak, že jsme na cestě z hlíny a kamení vytvořili umělý „krtinec“. Děravým kolem jsme na něho najeli a auto pomocí kamenů podložili pod podběhem. Umělý kopec jsme za pomoci železných tyček (používaných jako plotna na ohništi) rozhrabali, uvolnili kolo a přistoupili k výměně. Děravé kolo jsme bez problému sundali, ale při přípravě jsme udělali chybu v tom, že jsme u auta měli podložit nejen podběh, ale i nápravu. Tlumič totiž stlačil kolo dolů a nové nafouklé kolo už nešlo nasadit. Ani s pomocí dřeva z keřů se nám nepodařilo nápravu nadzvednout, abychom mohli nasadit nafouklou rezervu.

Nakonec jsme proto pomocí ocelových tyčí museli pod nápravou v cestě vydlabat díru a pak nasadit rezervu. Na plném slunci, teplota 35 °C, byla to pořádná „fuška“.

 

  • Obr. 1
  • Obr. 2
  • Obr. 3

 

← Zpět na přehled cestopisů